Tuesday, April 23, 2013

Sayap

Biar sejauh mana hati kita melayang, walau sesakit mana hati kita tercalar ;
Ingat, kita masih ada kawan ; kawan yang selalu mendengar , yang selalu ada di setiap keluh kesah kita.

; aku tahu, jalan kita tak sama
kau dengan arah engkau, dan aku dengan arah hidup aku ;

dulu, kita sama-sama bermain di kaki-lima ; terjun ke sungai mencari ikan,
jerit payah kita harung sama-sama ; bertepuk-tampar

dan, di setiap kenangan itulah, aku teruskan apa yang tersisa antara kita ;
mencari apa yang hilang dalam setiap jalan aku
dan aku lupa, yang kau sebahagian daripada liku jalan ini.

Biar bertahun tak jumpa ; kau tetap sama
sayap aku untuk terus terbang menyelusuri dunia yang gila ini,

Terima kasih untuk terus di sisi; walaupun tak selalu ada ; namun kau tetap dalam hati


No comments:

Post a Comment