Tuesday, August 7, 2012

Kemungkinan

Mungkin ini adalah masanya. Tak perlu diberi petanda, tak payah diperingat. Kalau ini adalah masanya, tolaklah, nafikanlah, ia tetap datang dengan sendirinya.

Apakah semua ini? Apakah petanda ini?
Ini adalah cinta.
Semua kemungkinan yang bisa terjadi.

"aku tak bersedia lagi, aku taknak bercinta, aku takut"

Sampai bila kita nak nafikan? Sampai kapan kita nak bohong hati kita?
Jujur dengan diri sendiri lebih mulia nilainya daripada kita cuba jujur dengan orang lain tapi hati kita teruk dibohongi diri sendiri.

"aku tak suka dia, aku tak perlukan dia pun"

Benar ia datang dari kita sendiri? Kita benar-benar maksudkan? Bodoh tak kalau kita ucapkan ayat ni tapi hati kita bergetar. Airmata kita menitis. Tolonglah jangan hukum diri kerna ego sendiri.

Adakalanya kemungkinan datang tiba-tiba. Kita tak pernah terfikir cinta dia untuk kita. Tapi kalau ini adalah kemungkinan yang akan buat kita bahagia selama mungkin. Kenapa tidak?

Tanya hati. Siasat jiwa kita dalam-dalam. Tanya rasa kita. Apa kita mahu? Kalau DIA. Hey, dia memang tercipta untuk engkau. Cepatt !

Kelambu Jiwa
Azreen Said/Ayen Zachery 
03.24 pm

No comments:

Post a Comment