Thursday, March 8, 2012

Korban Cinta Mati .

'Derita jiwa aku taklah seteruk mana, tapi cuba kau masuk dalam jasad aku dan rasa sengsara yang aku tanggung, sakit ! Angkara siapa? KAU

Suatu ketika dulu, kau pernah singgah ke hati aku. Kau hantar jiwa kau terus ke jiwa aku. Kau tiupkan api cinta dan kau biarkan cair di dalam, kau biarkan terus terbakar lalu kau terus pergi tinggalkan aku padam sendiri api yang kau tiup. KEJAM.

INGAT. Aku juga manusia. Hati aku tak murah untuk kau. Aku jaga setiap jiwa dan hati aku daripada melayang ke jiwa orang lain kerana bagi aku kau yang UTAMA. Kerana kau aku jadi hamba sebuah cinta yang terlalu murah untuk aku mahalkan harganya dan kerana kau juga aku jadi boneka yang tundukkan kepala ikut telunjuk CINTA. 

Bila jiwa aku mati, jasad aku terhenti. Bila hati aku terguris, roh aku pun lari. Kerna cinta aku korbankan sampai MATI. Begitu murahnya aku korbankan jiwa hanya kerna sayang yang bukan ke SYURGA.

Atas nama cinta yang aku anggap sampai MATI, aku buang saudara, aku buang keluarga. Aku agungkan insan bernama kau yang hanya jadikan aku ABDI dan aku hiraukan MANUSIA yang saban waktu beri aku NADI.

Jiwa aku makin bernanah. Semakin lama semakin membusuk kerana SUMPAH cinta kau yang ternyata palsu. Aku korbankan jiwa, aku korbankan jasad, aku korbankan MAHKOTA semata-mata untuk kau yang DURJANA.

Kerana mengikut nafsu, aku terpedaya dengan bisikan syaitan. Kerana turutkan hati, aku tersungkur dalam noda hitam. kerana dimurka, aku jadi pemuas nafsu manusia binatang. Namun, aku pasti ‘Tuhan itu maha adil, maha penyayang, maha pengampun, suatu hari nanti aku pasti menemui hidayah anugerahnya !

KORBAN CINTA MATI ini aku umpamakan simbolik hati pada mereka yang terpedaya dengan cinta. Cinta yang buat mereka merana sampai mati hingga sanggup korbankan jiwa. Benar, cinta tak kenal siapa kerana kata orang cinta itu BUTA. Bagi orang yang terlalu asyik dengan cinta maka butalah, cuba celikkan hati, buka jiwa seluas-luasnya maka celiklah cinta. Pada sesiapa di luar sana, tolong jangan korbankan sebuah jiwa hanya kerana cinta yang langsung tak jamin kita masuk ke SYURGA. Aku Mohon, aku rayu, kasihankan diri sendiri . AKU MOHON !

No comments:

Post a Comment